Какво е дигитален маркетинг и защо е важен?
Това е фундаментална тема, която обяснява основните концепции и цели на дигиталния маркетинг.
Предполаме този термин вече ви е толкова до болка познат. Тази сфера завладя света и бизнеса последните няколко години, последвана от искуственят интелект и мета вселена. Но сега ще си говорим за маркетинг.
Традиционен или дигитален, маркетинга си е маркетинг. Чрез него се повлиява на потенциални клиенти, помага на брандове да печелят лоялни клиенти; и повече пари съответно
Ако искате да издигнете нивотo на бизнеса си ви трябва задължително дигитална агенция, in-house служител или самите вие да се обучите.
За някои компании дигиталната трансформация може да се разглежда като скъп и ненужен ангажимент. И няма съмнение, че процесът отнема време, инвестиции и търпение. В крайна сметка обаче организациите, които се адаптират и приемат новостите, жънат наградите в днешния бизнес пейзаж. С други думи, дигитализацията не е опция. Това е необходимост.
Често фирмите бързат да обвинят липсата си на познания към маркетинга или настоящите ИТ системи като пречка за напредъка с дигиталните технологии. Но кое е по-скъпо?
Надграждане на текущите база от знания или потенциално излизате от бизнеса?
В тази статия ви даваме 9 ключови причини, поради които бизнесът трябва да премине в дигиталния свят и да се поучим от грешките на компании, които са паднали пред дигиталната трансформация.
- Покажете гъвкавост
- Спечелете конкурентни предимства
- Анализ, подкрепено от данни
- Запазете (и разширете) пазарния дял
- Задръжте (и наемете) ценен персонал
- Увеличете растежа на компанията и приходите идващи към нещ
- Капитализирайте се от възможностите за социални продажби
- Спечелете предимство при надгражданен на знания и умения
- Осигурете намаляване на разходите
Докато 87% от висшите бизнес лидери заявяват, че дигитализацията е бизнес приоритет, само 40% от организациите са довели дигиталните инициативи до мащаб. Компаниите, които не реагират на пазарните промени и не приемат дигиталното поради твърде мислене/отлагане или защото не са прочели правилно пазара, ще пропуснат изобилие от възможности. Ако промените не са достатъчно бързо приспособими, компаниите рискуват да загубят интереса на клиентите, пазарния дял и в крайна сметка своите потоци от приходи.
Ключът към избягването на това е да започнете да напредвате в дигиталното пътуване на вашия бизнес, за да се възползвате от възможностите, които предоставя дигитализацията по отношение на обхват, познаваемост на марката и приходи.
Времето за действие е сега.
За повече информация как дигиталния маркетинг може да помогне на вас и на бизнеса ви, ви предлагаме да се възползвате от услугите на „Диджитал Лумос“ ЕООД
Диджитал Лумос ЕООД е не просто агенция за маркетинг и реклама, а вашият доверен екип.
Всичко на едно място, от което вашият бизнес се нуждае, за да е забелязан, успешен и да продава повече.
Дигиталният маркетинг вече не е нишова индустрия. Той се превърна в неразделна част от маркетинговите дейности на компанията за повишаване на осведомеността за марката, ангажиране на аудиторията, привличане на трафик и генериране на качествени потенциални клиенти.
Марките, които искат да успеят в днешния бързо развиващ се дигитален свят, се нуждаят от търговци със страхотни дигитални умения и знания и квалификации, които надхвърлят основните маркетингови стратегии, за да гарантират, че техните продукти и услуги са видими онлайн.
Какво е специалист по дигитален маркетинг?
Специалистът по дигитален маркетинг е отговорен за използването на различни цифрови канали за изграждане на информираност за марката, ангажиране на клиенти и генериране на потенциални клиенти.
Има много канали, които специалистът по дигитален маркетинг може да използва, като например:
- Уебсайтове
- Социални медии и приложения
- Търсачки
- Имейл маркетинг
- Оптимизация за търсачки (SEO)
- Платена реклама (напр. плащане на кликване и цена на кликване)
- Създател на съдържание
- Инфлуенс маркетинг
Освен това специалистът по дигитален маркетинг трябва също да може да проследява ефективността в каналите, използвайки данни. Това ще помогне да се идентифицират всички възможности и пропуски за оптимизиране на дейности или кампании.
Възможността за разработване и прилагане на дигитална маркетингова стратегия също е важна, особено за малки или средни предприятия, където ресурсите може да са ценни.
Кои са ключовите умения за дигитален маркетинг?
Да си дигитален маркетолог е вълнуваща работа, защото реално всеки ден е различен и темповете, с които нещата се променят е много динамичен.. Един ден може да създавате график за съдържание в социалните медии, за да публикувате съдържание в различни канали, а на следващия може да настройвате работен имейл, за да ангажирате отново абонираните ви клиенти.
Именно това ниво на разнообразие изисква от търговците да имат широк спектър от знания и умения. Според ново проучване на DMI на маркетинг, HR, L&D и лидери в продажбите, най-доброто умение, което липсва на фирмите в техните екипи, е AI с 54%, следван от SEO (44%) и анализ на данни (42%).
И така, сега ще ви дадем няколко ключови умения, които да развиете или да търсите в човека или агенцията, която ще наемете да стане част от вашия екип.
Нека да разгледаме топ 5
- Видео маркетинг
Тъй като видео маркетингът вече е неразделна част от маркетингова стратегия за съдържание, уверете се, че разбирате как да го използвате ефективно в платформи, за да ангажирате аудиторията си.
2. SEO & SEM
Онлайн търсенията насочват трафик към уебсайт, реклама или целева страница. Ето защо е важно за всеки, който се интересува да разбира оптимизацията за търсачки (SEO) и маркетинга за търсачки (SEM). Разбирането как SEO и SEM работят заедно и оказват влияние върху вашите онлайн усилия ще ви позволи да работите с дигитален екип, без да изглежда, че сте с погрешни представи за работния процес.
3. Маркетинг на съдържание (създател на съдържание)
Маркетингът на съдържание е важна част от дигиталния маркетинг. Помага за привличане, ангажиране, влияние и задържане на клиенти. Следователно разбирането за него и придобиването на опит в него е основно умение.
- Данни и анализи
Анализът е центърър за всеки аспект на дигиталния маркетинг. С толкова много канали, предоставящи данни, е важно да можете да генерирате отчети от много източници, но също така да знаете как да използвате анализа на данни, за да стимулирате по-добри бизнес решения
- PPC
Докато органичният трафик може да бъде ефективен, отнема повече време, за да видите въздействие. За сравнение, платената реклама се използва от много компании, тъй като може да постигне бързи резултати и да се насочи към правилните хора, за да привлече висококачествени потенциални клиенти.
Използването на технологиите трябва да ви е лесно и не можете да се плашите от промяната. Без значение къде искате да започнете (или да завършите) в кариерата си, някои познания за уеб кодиране, AI и системи за управление на съдържанието са задължителни, тъй като експертите прогнозират, че бъдещето на маркетинга е комбинация от технология и талант.
Разбирането на всички аспекти на дигиталния маркетинг, от SEO до съдържание, от социални медии до най-новото в AI, е най-добрият начин да държите хората на борда с вашите планове.