В наши дни, когато потребителите имат всичко в джоба си – буквално чрез смартфона, търсенето на местни услуги онлайн стана не просто удобно, а очаквано. Независимо дали става дума за търсене на майстор за покрива, място за обяд, автосервиз или счетоводна помощ, повечето хора търсят информация в интернет и бизнес каталози като BizExpert.bg.
Но какво се случва, когато някой търси „ремонт на покриви Плевен“, „бистро в Кайлъка“ или „сервиз до мен“? Той вижда резултати – някои с описания, снимки, отзиви и точни локации, а други просто със сухо име и телефонен номер. Познайте към кого ще се обърне?
Какво търсят клиентите онлайн?
Потребителите, които търсят местни услуги, обикновено са:
- В нужда тук и сега (напр. спешен ремонт);
- Сравняващи опции (искат най-доброто съотношение цена/качество);
- В търсене на препоръки или отзиви от други клиенти.
Ако бизнесът ви не е представен добре онлайн или още по-лошо, ако изобщо не присъства, тези потенциални клиенти никога няма да стигнат до вас.
Присъствието в каталог като BizExpert.bg – вашият дигитален вход
Онлайн бизнес каталогът действа като виртуален пазар: място, където хората разглеждат, сравняват и избират. Когато вашият бизнес има пълно и атрактивно присъствие в каталога, шансовете ви за контакт и реална поръчка драстично се увеличават.
Ето какво означава това на практика:
1. Ключовите думи имат значение
Ако предлагате “хидроизолация в Плевен”, използвайте тези думи в заглавието и описанието на профила си. Алгоритмите на търсачките и вътрешното търсене в каталога ще ви изведат по-напред.
2. Локацията продава
Не подценявайте местоположението си. Споменете го ясно – особено ако се намирате на лесно разпознаваемо или популярно място.
3. Снимките създават доверие
Профили с реални, добре заснети снимки (на обекта, екипа, продуктите) получават значително повече внимание и кликове.
4. Отзивите убеждават
Помолете доволни клиенти да оставят мнение. Един автентичен, позитивен коментар понякога е по-силен от цяла реклама.
5. Контактите трябва да са актуални
Уверете се, че телефонният ви номер работи, имейлът е активен, а линковете водят към правилните страници.
Пример от каталога: Снек-бар “Язовира”
Един от добрите примери в BizExpert.bg е профилът на снек-бар „Язовира“, разположен в парк Кайлъка – Плевен. С ясен адрес, добре написано описание, снимки и контактна информация, той лесно може да бъде открит от туристи и местни хора, търсещи място за похапване сред природата. Това е идеален пример за това как дигиталното присъствие води до реални посещения.
Какво можете да направите още днес
- Обновете описанието на бизнеса си с точни услуги и ключови думи;
- Добавете поне 3 качествени снимки;
- Поискайте от 2-3 клиента да оставят отзив;
- Споделете линк към профила си в социалните мрежи.
Стратегии за поддържане на интереса
Онлайн профилът не трябва да е нещо, което създавате и забравяте. Редовното му обновяване показва на клиентите, че бизнесът ви е активен и грижовен. Помислете за:
- Сезонни оферти, публикувани в описанието;
- Нови продукти или услуги, които може да добавите;
- Споделяне на интересни факти или новини от вашата сфера.
Активността във вашия профил поддържа интереса на посетителите и може да ви постави по-нагоре в резултатите от търсене – както вътрешни в BizExpert.bg, така и в Google.
Онлайн присъствието е доверие
Доверието започва с информация. Когато клиентът вижда вашия бизнес добре описан, с ясно представени услуги, отзиви, контакти и дори лице (чрез снимки на екипа), шансът да ви избере се увеличава. В свят, в който времето и вниманието са ограничени, това е решаващо.
Местните търсения се случват постоянно, а клиентите избират този, който изглежда най-добре представен. Един оптимизиран профил в BizExpert.bg е първата стъпка към повече обаждания, резервации и доверие. Направете тази стъпка – днес. Създайте или обновете профила си така, че клиентът да не се колебае към кого да се обърне.